3 epickie gry planszowe dla dwóch osób część 2
W drugiej części artykułu przedstawiamy Wam kolejne 3 propozycje gier planszowych idealnych do gry dla dwóch osób.
Gejsze
(Wydawca: Nasza Księgarnia | Sugerowany wiek: 10+ | Liczba graczy: 2)
Gejsze to gra oparta na strategii, jej zasady są bardzo proste i łatwo przyswajalne. Rozgrywkę rozpoczynamy mając 6 kart i 4 znaczniki. Naszym zadaniem jest zdobyć przychylność 4 dowolnych gejsz, lub tych gejsz, których wartość wynosi 11 lub więcej. Przychylność zdobywamy, obdarowując je prezentami.
Wizerunki gejsz znajdują się na ponumerowanych płytkach. Ilustracje sugerują graczowi, jakiego podarunku powinien użyć na danej karcie, żeby zdobyć punkty przychylności. Dla przykładu: Gejszy, która kolekcjonuje wachlarze, powinniśmy sprezentować właśnie wachlarz. Podczas rozgrywki korzystamy z kilku rodzajów żetonów, które określają rodzaj zagrania. Możemy skorzystać z:
- “podwójnego podarunku” – kiedy wykładamy cztery karty: z dwóch kart podarunku korzystamy my, z dwóch korzysta nasz przeciwnik,
- “kompromisu” – zagrywamy dwie karty: przeciwnik ma prawo wybrać jedną z nich i odrzucić ją na stos kart odrzuconych,
- “eliminacji” – odrzucamy dwie karty podarunku na stos kart odrzuconych,
- “sekretu” – wybraną kartę obracamy ilustracją do dołu i korzystamy z niej dopiero na końcu gry.
Gra zdobyła szereg nagród. Między innymi, w Tajwanie w roku 2017 została okrzyknięta mianem “Najpiękniejszej gry”.
Tajniacy: Duet
(Wydawca: Rebel | Sugerowany wiek: 14+ | Liczba graczy: 2)
Tajniacy: Duet są imprezową grą towarzyską autorstwa Vlaada Chvátil, twórcy takich gier jak Dungeon Lords czy Galaxy Trucker. Gra opiera się na używaniu dwuczłonowych wskazówek, przy pomocy których naprowadzamy drugiego gracza na naszych agentów.
Tajniacy są grą kooperacyjną, co oznacza, że nie gramy przeciwko sobie, a współpracujemy z partnerem. Gracze siadają naprzeciwko siebie, po obu stronach stołu i losują kartonik (kartę klucza) z zaznaczonym na nich układem kart agentów i zabójców. Na karcie klucza znajduje się 12 pół, z czego 9 oznacza słowa, który musi odgadnąć drugi tajniak, a 3 to słowa których musi unikać. Celem rozgrywki jest naprowadzenie swojego partnera na konkretne słowa poprzez dawanie mu jednowyrazowych wskazówek. Jeżeli Ty i drugi tajniak odgadniecie wszystkie słowa nim wykorzystacie swoje tury – wygrywacie!
Gra zdobyła nagrodę Family Game Award.
Talisman: Magia i Miecz
(Wydawca: Galakta | Sugerowany wiek: 13+ | Liczba graczy: 2-6)
Magia i Miecz dorobiła się łatki klasyka. Celem gracza jest dostanie się do środkowej krainy i zdobycie legendarnej Korony Władzy.
Każdy z graczy wciela się w jedną z dostępnych postaci, z których każda jest wyjątkowa i obdarzona specjalnymi umiejętnościami i bonusami. Reprezentantami graczy na planszy są niewielkie, jednokolorowe figurki, które możemy pomalować.
Podstawka zakłada poruszanie się po krainach: zewnętrznej i wewnętrznej. W drodze po Koronę Władzy gracze zmierzą się z potworami, będą uczestniczyć w wydarzeniach określanych przez wylosowane karty i kompletować ekwipunek, który pozwoli im zdobyć przewagę nad pozostałymi poszukiwaczami. O większości naszych niepowodzeń i sukcesów zadecydują kości…
Gra doczekała się wielu dodatków. Większe z nich są dodatkową planszą ustawianą na rogach podstawki, mniejsze wzbogacają grę o dodatkowe karty.
W dwuczęściowym artykule “3 epickie gry dla dwóch graczy” przedstawiliśmy sześć propozycji gier planszowych i karcianych przeznaczonych dla dwóch osób. To oczywiście tylko drobna cząstka tego, co dostępne jest w ofercie polskich sklepów i portali z planszówkami.
A czy Wy znacie godne polecenia gry planszowe, w które można zagrać we dwójkę? Podzielcie się z nami swoimi doświadczeniami! 🙂 Zapraszamy do dyskusji na naszej grupie na Facebooku Team Gametoon.